Opis
U prvom dijelu se razmatra pojam odgoja i obrazovanja, područja, oblici, načela i tipovi teorija koje se bave odgojem i obrazovanjem. U drugom su dijelu obilježja odgoja i obrazovanja nasuprot manipulaciji, ciljevi, područja i sadržaji s osobitim naglaskom na razvoju pozitivne slike o sebi, pozitivnih osobina i poučavanju sreće. U trećem dijelu je obrađena uloga pojedinih čimbenika socijalizacije (obitelji, vrtića, škole i td.), a pažnja je posvećena odgoju i obrazovanju odraslih i starijih osoba. Literatura obuhvaća gotovo 400 izvora. Na kraju su rječnik i kazalo pojmova te kazalo imena. U znanstvenom razmatranju teorije i prakse odgoja i obrazovanja autorice podjednako uspješno prikazuju obilježja pedagogije kao teorije, a posebno uvjerljivo i ilustrativno prikazuju primjenu određenih teorijskih postavki u praksi pri čemu je važna aktivnost čitatelja. To se ostvaruje poticajima kao što su Aktivnosti (Istražite! Potražite! Izaberite! Prisjetite se! Itd.) zatim Iz teorije u praksu (s prijedlozima o postupanjima u praksi), Preporuke za čitanje, Preporuke za gledanje, kao i brojni tekstovi u okvirima: iskustva, priče iz života, zanimljivosti, dječje izjave…

