Tom Huhn i Lambert Zuidervaart (ur.): The Semblance of Subjectivity

19.91  (150.01 kn)

NA SKLADIŠTU. DOSTUPNO ODMAH PREKO INTERNETSKE PRODAJE, U ANTIKVARIJATU U ROKU OD 24 SATA

Šifra: BS – 23908

Izdavač i godina: The MIT Press, London, 1997.

Broj stranica: 358

Uvez: tvrdi

Format: 24×16 cm

Stanje: izvrsno

Opis

Theodor W. Adorno umro je 1969. i njegovo posljednje veliko djelo, Ästhetische Theorie objavljeno je posthumno godinu dana kasnije. Malo je filozofa koji su toliko dobro upućeni u suvremenu umjetnost, posebno u glazbu, kao Adorno, a još je manje njih napisalo toliko toga što je od interesa za društvene znanosti. Ipak, tek su nedavno njegovi estetski spisi počeli dobivati ​​trajnu pozornost na engleskom govornom području. Ova zbirka eseja važan je doprinos rastućoj raspravi o Adornovoj estetici u angloameričkim stipendijama.

Eseji u ovom svesku, mnogi od glavnih Adornovih učenjaka u Sjedinjenim Državama i Njemačkoj, organizirani su oko blizanačkih tema privida i subjektivnosti. Dok koncept prividnosti ili iluzije upućuje na Adornove veze s Marxom, Nietzscheom i Freudom, koncept subjektivnosti podsjeća na njegovu cjeloživotnu borbu s filozofijom svijesti koja proizlazi iz Kanta, Hegela i Lukácsa. Adornova razrada dva koncepta zahtijeva brojne dijalektičke zaokrete. Umjetnost, unatoč prljavoj iluziji koju je nosila još od Platonove Republike, ispada u Adornovu izvješću o modernizmu da ima sofisticiranu sposobnost kritiziranja iluzije, uključujući i vlastitu. Adornova estetika naglašava vezu između estetske teorije i mnogih drugih aspekata društvene teorije.Paradoksalni genij estetske teorije je u tome što tradicionalne koncepte pretvara u teoretski vrhunac.

Studije suvremene njemačke socijalne misli

Dodaj u košaricu