Artur Schneider – Oprema opere

800.00kn

Artur Schneider – Oprema opere

Grafička oprema i ilustracije: Ljubo Babić

Godina izdanja: 1916.
Mjesto izdanja: Zagreb
Broj stranica: 66
Format: 30×22 cm
Uvez: tvrdi

Nema na zalihi

Obavijesti me kad se artikl vrati na zalihu.

Kategorije: , , Oznake: ,

Opis

S 8 izvornih litografija Ljube Babića (za kojega Đurđa Kovačić u knjizi “Prisutnost i odjeci ruske scenografije na zagrebačkoj glazbenoj sceni 1918-1940, Zagreb 1991”, kaže da stvara pod utjecajem tada značajnih ruskih umjetnika) i 16 crno-bijelih reprodukcija J. Fouqueta, A. Jollija, Ch-N Cochina, A. Appie, E. G. Craiga, Ch. Guérina, K. Wasera, H. Meida, L. V. Sobinova, A. F. Golovina, K. Juona, L. Baksta i A. N. Benoisa.

Stanje: druga unutrašnja strana ima naljepnicom prekriven nečiji potpis te je popravljana prozirnom ljepljivom trakom. Unutrašnje stranice su u vrlo dobrom stanju. Preuvezeno. Knjiga sadrži potpis i posvetu autora. Vrlo rijetko i važno.

Artur Schneider (Zagreb, 1879. – Zagreb, 1946.), hrvatski povjesničar umjetnosti, glazbeni teoretičar i likovni kritičar. Završio je studij povijesti umjetnosti u Beču. Oprema opere sadrži sljedeća poglavlja: I. Osnovni problem: prostor pozorišni, II. Počeci opere: prikazanje i misteriji, III. Oprema u doba barokno, IV. Počeci novog doba – Wagner, V. Moderni principi: Craig – Appia – Behrens, VI. Mahler – Gregor – Roucé, VII. Rusi, VIII. Zaglavak, IX. Literatura.

Artur Schneider (Zagreb, 1879. – Zagreb, 1946.), a Croatian art historian, music theoretician and fine arts critic. He graduated art history in Vienna. Oprema opere (Opera Costume and Set Design) contains the following chapters: I. The Basic Problem: Theatrical Space, II. The Beginnings of Opera: Sacred Representations and Mystery Plays, III. Design in the Baroque Age, IV. The Beginnings of a New Era – Wagner, V. Modern Principles: Craig – Appia – Behrens, VI. Mahler – Gregor – Roucé, VII. Russians, VIII. Afterword, IX. Literature. With 8 lithographies by Ljubo Babic (for whom Djurjda Kovacic in Prisutnost i odjeci ruske scenografije na zagrebackoj glazbenoj sceni 1918-1940, Zagreb 1991, says that he created under the influence of eminent Russian artist of the time), and 16 black & white reproductions by J. Fouquet, A. Jolli, Ch-N Cochin, A. Appia, E. G. Craig, Ch. Guérin, K. Waser, H. Meid, L. V. Sobinov, A. F. Golovin, K. Juon, L. Bakst and A. N. Benois.

Condition: the second page has a small cover over previous owners signture and was repaired with a transparent tape. The inner pages are in a very good condition. The book is signed by the author and is rare and important in its field.

– U knjizi Oprema opere Schneider je napisao svojevrstan prolog uvođenju netradicionalne scenografije u hrvatski teatar: neka od pitanja “modernog pozorišnog umijeća” kojima se autor bavi bit će od značenja i za suvremeno promišljanje scene.
Njegova knjiga predstavila je i neke najvažnije obnovitelje onodobnog teatra te njihove temeljne ideje.